B.R.A.V.O..png
Wat is vitaliteit

Vitaliteit is meer dan gezond bewegen. Vitaliteit is een balans van verschillende elementen; fysiek, mentaal, spiritueel, emotioneel en sociaal. Een gezonde leefstijl zorgt voor vitaliteit, heeft een gunstige effecten op overgangsklachten en draagt bij aan gezond ouder worden.

 

Buro Vitale Vrouw leert medewerkers welke gezonde keuzes zij kunnen maken met als resultaat vermindering van overgangsklachten. Voor u resulteert dat in minder ziekmeldingen en meer productiviteit. Voor de deelnemers in minder klachten en meer werkplezier.

Vitaliteit en de overgang

De overgang is een natuurlijk proces. Het is een fase in het leven van elke vrouw.

 

De voortplantingshormonen oestrogeen en progesteron dalen vanaf ongeveer 31 jaar. Gemiddeld genomen hebben vrouwen op 51,2-jarige leeftijd de laatste menstruatie. Dit is de menopauze. In de volksmond wordt de overgang gebruikt voor de periode van 5-10 jaar met de overbekende overgangsklachten.

 

Ze zijn zowel fysiek als psychisch van aard. Vestje-aan-vestje-uit, slecht slapen, menstruatieklachten, stemmingswisselingen en mogelijk depressiviteit of burn-out. Hoe vitaler iemand is, hoe soepeler de overgang, hoe minder klachten en ziekmeldingen.

Niets is zo lastig als
(leefstijl) verandering!

Met de juiste tools kunnen vrouwen werken aan een gezonde leefstijl. Bij Buro Vitale Vrouw weten we hoe lastig het is om deze tools daadwerkelijk te gebruiken. Weten dat je invloed kunt hebben op je overgang met een gezonde leefsftijl is één. Het toepassen is twee. Het volhouden is drie! Hoe blijft een deelnemer gemotiveerd? Hoe gaat iemand het volhouden?

Hoe ziet gezonde leefstijl eruit?

Vitaliteit, 40+ en de overgang zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een gezonde leefstijl heeft een gunstige invloed op hormonale processen in het leven van elke vrouw van 40 jaar en ouder. Hoe ziet een gezonde leefstijl eruit? Hoe doe je dat? Wat heb je eraan?

 

Buro Vitale Vrouw leert medewerksters hoe hun gezonde leefstijl eruitziet. En leert hen hoe ze dit kunnen toepassen. Ze krijgen de tools ervoor in handen. De uitgangspunten zijn de “BRAVO’s”

 

B beweging

R roken (stoppen met)

A alcohol (stoppen met)

V voeding (wat niet en wat wel)

O ontspanning